موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 14:302021-05-09سياسي

همه باید خود را در برابر نگهداری از اسناد تاریخی مسئول بدانند


استاندار گیلان با اشاره به اینکه اسناد تاریخی هویت ملی یک کشور است، گفت: همه باید خود را در برابر نگهداری از این اسناد مسئول بدانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارسلان زارع عصر یکشنبه در ارتباط تصویری با وبینار اسناد ملی و میراث مکتوب با اشاره به اینکه اسناد تاریخی بخشی از هویت یک ملت را تشکیل می دهند، اظهار کرد: این اسناد سیری از گذشته ما را نمایان ساخته و همچنین مسیری از توسعه را برای آینده نشان می دهند.

وی با بیان اینکه اسناد دارای نقش مؤثری در روشن کردن زوایای مختلف تاریخی هستند، افزود: برای آنکه روایتی مستند و مبتنی بر واقعیت، از گذشته جامعه خویش داشته باشیم باید به این اسناد توجه کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعداد اسناد نگهداری شده در آرشیو ملی کشورها شاخص توسعه فرهنگی آن جامعه است، ادامه داد: همین مؤلفه، گویای اهمیت و البته جایگاه اسناد ملی است.

زارع با تأکید بر ضرورت مشارکت همگان همگان در نگهداری از این اسناد، افزود: مشارکت در این موضوع وظیفه ملی است که باید نسل به نسل، بازگو و منتقل شود.

وی با تبریک 19 اردیبهشت ماه روز اسناد ملی و میراث مکتوب، گفت: انتظار می رود آگاهی های عمومی در تبیین اهمیت جایگاه اسناد ملی، افزایش یابد و مردم خود را در قبال سندهای تاریخی مسئول بدانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه باید خود را در برابر نگهداری از اسناد تاریخی مسئول بدانند

همه باید خود را در برابر نگهداری از اسناد تاریخی مسئول بدانند