مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 13:252021-05-09اجتماعي

سگ های ولگرد و زباله خواری بلای جان جبیرهای جزیره هرمز!


جبیرهای جزیره هرمز که یکی از جاذبه های این جزیره بودند و چرای آنان در گوشه و کنار آن روزی نشانه پویایی این جزیره بود اما حالا گونه ای در حال انقراض در این جزیره اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جبیرهای جزیره هرمز غزال های خوش رنگ و زیبا اندامی هستند که از گذشته ساکن این جزیره زیبا بوده اند و در روزگاری شمار آنها به بیش از 80 رأس در این جزیره می رسید اما حالا سگ های ولگرد وحشی به جان این جبیرها افتاده اند و به صورت گله ای از این حیوان بی پناه شکار کرده و جان آنها را می گیرند.

در هفته ها و ماه های اخیر لاشه بیش از 12 جبیر در جزیره هرمز مشاهده شده و مردم محلی می گویند که سگ های درنده و وحشی به صورت گروهی به دنبال این جبیرها در مناطق مختلف جزیره می کنند و یا با کمین کردن برای جبیرها به جان آنها می افتند.

  وضعیت جبیرها در هرمز به قدری بحرانی است که دیگر خیلی کم می توان آنها را دید و تعدادشان به اندازه انگشتان دو دست هم در سطح جزیره نمی رسد.

  جبیرها در معرض انقراض/ سگ ها رو به زاد و ولد محمد زرنگاری فعال محیط زیست و از اهالی جزیره هرمز می گوید: حیات جبیرها در هرمز تحت خطر انقراض است و در حالی که دو بار مصوبه هیات دولت برای ایجاد پارک وحش در جزیره هرمز وجود دارد اما این مصوبه اجرایی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های ولگرد و زباله خواری بلای جان جبیرهای جزیره هرمز!

سگ های ولگرد و زباله خواری بلای جان جبیرهای جزیره هرمز!