مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-09سياسي

آیین های قوم ترکمن خراسان شمالی در ماه رمضان/از مراسم «یا رمضان» تا نماز عیدفطر


در ماه رمضان، ماهی که فضایل بسیاری دارد وسراسر خیر و ثواب است در بین مسلمان اهل سنت نیز این ماه باشکوه قدر دانسته و اهتمام بیشتری جهت برگزاری عبادات آن صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رازوجرگلان، در ماه رمضان، ماه مهمانی خدا ماهی که فضایل بسیاری دارد و هر آنچه در این ماه انجام شود سراسر خیر و ثواب است.

در بین مسلمان اهل سنت نیز این ماه باشکوه قدر دانسته و اهتمام بیشتری جهت برگزاری عبادات آن صورت می گیرد.

 قبل از شروع این ماه به مدت سه روز و همچنین در زمان افطاری ها هر خانواده مخصوصاً در روستاها با پخت غذاهای سنتی و نان های محلی از مهمانان این ماه در مساجد پذیرایی می کنند.

آیین یا رمضان ترکمن ها در شب چهاردهم ماه مبارک رمضان مراسمی تحت عنوان یا رمضان دارند که به شکرانه نیمه شدن این ماه و نعمتی که از آن برخوردار بوده اند آن را برگزار می کنند.

این مراسم بدین ترتیب است که بعد از نماز عشاء و تراویح گروهی از جوانان و نوجوانان به رهبری پیش نماز مسجد بر در خانه ها رفته و رهبر این گروه اشعاری را در ستایش این ماه می خواند و دیگران الله می گویند صاحب خانه نیز مبلغی پول یا شیرینی می دهد که در پایان بین گروه این مراسم تقسیم می شود و پیام کلی یا رمضان این است که ماه نیمه شد و برای نیمه دیگر همت کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های قوم ترکمن خراسان شمالی در ماه رمضان/از مراسم «یا رمضان» تا نماز عیدفطر

آیین های قوم ترکمن خراسان شمالی در ماه رمضان/از مراسم «یا رمضان» تا نماز عیدفطر