مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 10:002021-05-09اقتصادي

تولیدبیش از پنج هزار تن خاویار در گیلان


مدیرکل شیلات گیلان از افزایش 43 درصدی تولید خاویار در گیلان خبر داد و گفت: پنج هزار و 451 کیلوگرم خاویار در استان گیلان تولید شده که از این میزان یک هزار و 140 کیلوگرم آن صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  خاویار تولیدشده در گیلان جزو مرغوب ترین خاویار در جهان است، اظهار کرد: ماهی خاویار دارای ارزش غذایی بسیار زیادی بوده و بهترین و همچنین باکیفیت ترین آن در گیلان و دریای خزر تولید می شود.

وی از افزایش 43 درصدی تولید خاویار در گیلان خبر داد و افزود: گیلان به لحاظ تولید خاویار با پیشرفت بسیار خوبی مواجه شده و از این نظر در جایگاه نخست تولید خاویار کشور قرار دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره صادرات خاویار به کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی گفت: بر اساس آخرین آمار پنج هزار و 451 کیلوگرم خاویار در استان گیلان تولیدشده که از این میزان یک هزار و 140 کیلوگرم به کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادرشده و این روند ادامه دار است.

مدبری یکی از الزامات در افزایش تولید و رشد کیفی خاویار را توسعه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دانست و بیان کرد: در گیلان 67 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری معادل 40 درصد مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدبیش از پنج هزار تن خاویار در گیلان

تولیدبیش از پنج هزار تن خاویار در گیلان