مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-09اقتصادي

تولید سالانه 800 هزار اصله و قلمه صنوبر در گیلان


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سه نهالستان بزرگ گیلان را اختصاص به زراعت چوب دادیم و سالانه 500 هزار اصله نهال صنوبر تولید می کنیم، - گفت: با کمک بخش خصوصی میزان تولید سالانه نهال به یک میلیون اصله هم می رسد.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفاظت از جنگل ها و مراتع در پایداری اکوسیستم ها بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بدون حضور مردم و ظرفیت های مردمی نمی تواند در امر حفاظت از جنگل ها موفق باشد.

وی با اشاره به تصویب قانون توقف بهره برداری از جنگل های هیرکانی شمال کشور از سال 97، افزود: در راستای حفاظت از جنگل ها و تامین چوب آلات مورد نیاز صنایع، زراعت چوب در برنامه ششم تعریف شد و استان گیلان مکلف به زراعت چوب در 6600 هکتار تا پایان برنامه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه سال گذشته 1800 هکتار از اراضی ملی استان را برای زراعت چوب احاله مدیریت کردیم، گفت: همچنین برداشت چوب از اراضی سنواتی زراعت صنوبر و کاج که با گذشت عمر مفید مواجه شده بودند را از طریق مزایده آغاز کردیم.

اختری، از موفقیت شرکت ها و کارخانجات بومی حوزه چوب در مزایده مذکور خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری نیز زراعت چوب در 2000 هکتار از اراضی ملی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 800 هزار اصله و قلمه صنوبر در گیلان

تولید سالانه 800 هزار اصله و قلمه صنوبر در گیلان