مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-09دانش

شعب آینده پژوهی در دانشگاه ها فعال شد


یک کارگروه آینده پژوهی در حوزه آموزش عالی تشکیل شده که شعبی از آن در دانشگاهها با نگاه به آینده که به سرعت در حال تحول و گذر از وضع فعلی به وضعیت جدید است، - به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه ها و مسئولان آموزش عالی کشور گفت: بهره وری، بهره مندی و تقویت علم و دانش تولید شده در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی در این نشست در خصوص انتظارات از توسعه آموزش عالی کشور اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دستاوردهای بسیار ارزشمندی توسط مجموعه آموزش عالی کشور به دست آمده مانند تربیت نیروی انسانی در حد خودکفایی کشورو انجام پژوهش هایی که در مقایسه با نیازهای جهانی جایگاه ارزشمند و افتخارآمیزی فراهم آورده و قابل توجه است.

وزیر علوم افزود: آنچه که در دهه اخیر اتفاق افتاده در تبدیل علم به فناوری و فناوری هایی که به نوبه خود در رشته ها و زمینه های مختلف گره گشا بوده و هستند و در آینده نیز گره گشایی هایی بزرگ تر و مهم تر را به دنبال خواهند داشت.

وی با اشاره به نگاه آموزش عالی به بدنه جامعه که در سال های گذشته شکل گرفته است، گفت: ما در گذشته بخش های مختلف آموزش عالی و توانمندی های علمی را کمتر در جای خودش قرار دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعب آینده پژوهی در دانشگاه ها فعال شد

شعب آینده پژوهی در دانشگاه ها فعال شد