مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-09بين الملل

پوتین: روسیه همواره مدافع قوانین بین المللی است


رییس جمهور روسیه ضمن تأکید بر اینکه کشورش همواره مدافع قوانین بین المللی است، درخصوص بازگشت تفکرات روس هراسی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز یکشنبه در مراسم سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم به ایراد سخنرانی پرداخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، پوتین در این سخنرانی گفت: مردم در زمان شوروی سوگند مقدس خود را حفظ کرده، از میهن خود دفاع کردند و کشورهای اروپایی را از طاعون سیاه آزاد ساختند .

رییس جمهور روسیه افزود: روسیه همواره مدافع قوانین بین المللی است و در عین حال از منافع ملی خود با قدرت دفاع می کنیم تا از امنیت مردم خود اطمینان داشته باشیم .

پوتین درباره بازگشت برخی تفکرات دوران جنگ جهانی دوم از جمله تفکرات نژادپرستانه و برترپنداری ملی و همچنین روس هراسی هشدار داد.

طی ماه های اخیر، اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه روسیه تشدید شده و برخی کشورهای اروپایی تحریک واشنگتن وارد تنش دیپلماتیک با مسکو شده اند.

در همین راستا  اندری بابیس نخست وزیر جمهوری چک روز گذشته (شنبه) از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد، هر کشور دستکم یک دیپلمات روس را اخراج کند.

اوکراینی ها طی هفته های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند استقلال طلبان تحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: روسیه همواره مدافع قوانین بین المللی است

پوتین: روسیه همواره مدافع قوانین بین المللی است