مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-09اقتصادي

چگونه 16 میلیارد دلار بنزین دود شد؟


طبق محاسبات تصمیم غلط دولت در حذف سهمیه بندی بنزین و بی اعتبار کردن کارت سوخت، همچنین هجمه غیرکارشناسی به بنزین پتروشیمی ها و بسترسازی برای واردات بنزین بی کیفیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از فارس، بعد از حوادث آبان ماه سال 98 قطعا هر فرد ایرانی با شنیدن کلیدواژه ماجرای بنزین یاد حوادث تلخ آن روزها و افزایش ناگهانی قیمت بنزین توسط دولت خواهد افتاد، حوادثی که حسن روحانی رییس جمهور کشور به جای پاسخگویی درباره آن، خودش را از این ماجرا کنار کشید و با بیان اینکه خودش صبح جمعه از این تصمیم مطلع شده است، همه تقصیرها را به گردن وزیر کشور انداخت.

به هر صورت هر چند مرور نقطه به نقطه از ماجرای آبان ماه سال گذشته، یادآور سوءمدیریت و بی تدبیری و تصمیماتی غیرکارشناسی است که با اصرار دولت در جلسه سران قوا اتخاذ شد، اما بحث این مقاله درباره اتفاقاتِ بنزینی دیگری است که در طول دوره 8 ساله دولت تدبیر و امید رقم خورده و شاید از دید مخاطبان مغفول مانده است.

به طور کلی غیر از ماجرای آبان ماه سال 98، دو فاجعهِ بنزینی دیگر در کشور رخ داده است که شاید تبعات اقتصادی آن بسیار بیشتر از حوادث آبان ماه باشد.

این دو مورد عبارت اند از: هجمه رسانه ای دولت به بنزینِ پتروشیمی ها و بسترسازی برای واردات بنزین بی کیفیت حذف سهمیه بندی بنزین و بی اعتبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه 16 میلیارد دلار بنزین دود شد؟

چگونه 16 میلیارد دلار بنزین دود شد؟