مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-09اقتصادي

ملخ های صحرایی در مزارع مازندران مشاهده نشد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ملخ های صحرایی در مزارع استان مازندران مشاهده نشده است.

- عبدالرحمن زاغی امروز درباره هجوم ملخ ها به مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  ملخ های صحرایی در مزارع استان مازندران مشاهده نشده است.

وی با اشاره به وجود ملخ های بومی استان، افزود: شهرهای بهشهر ، گلوگاه، کیاسر ساری، سوادکوه،  آمل و رامسر به عنوان کانون ملخ های بومی در استان شناسایی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در سال هایی که بارندگی خوبی داریم و  پوشش گیاهی سبز است  نگرانی نداریم ولی در سال هایی همانند امسال که بارندگی کمتر بوده نگرانی وجود دارد .

زاغی با اشاره به آمادگی در زمینه مبارزه با ملخ ها در مزارع و باغ های مازندران، اضافه کرد: مبارزه با ملخ های بومی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: بحث مبارزه با ملخ ها، از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است که در قالب مبارزه با آفات عمومی و همگانی دنبال می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت گروه پایش سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: موضوع مهم این بوده که در مناطقی که بحث مبارزه با آفات در دستور کار قرار دارد زنبورداران و دامداران باید به توصیه ها توجه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ های صحرایی در مزارع مازندران مشاهده نشد

ملخ های صحرایی در مزارع مازندران مشاهده نشد