مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-09اقتصادي

احیای دست کم 50 هزار هکتار از عرصه های بیابانی کشور در سال جاری


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از به روزرسانی دستورالعمل های فنی و اجرایی در بخش بیابان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وحید جعفریان افزود: مطالعه، شناسایی و مدیریت پدیده بیابان زایی و کنترل فرسایش بادی در مناطق بیابانی کشور از جمله وظایفی است که با سیاستگذاری و برنامه ریزی از سوی سازمان جنگل ها در دفتر امور بیابان مدیریت می شود.

وی دسترسی سریع کارشناسان و دست اندرکاران بخش بیابان زدایی به شاخص های فنی و اجرایی به روز و کارآمد را ضروری دانست و گفت: شاخص های فنی و به کارگیری روش های نوین می تواند به اجرای این پروژه ها در حداقل زمان ممکن سرعت ببخشد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه دستورالعمل های فنی و اجرایی بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و تجارب پروژه های موفق در کشور و جهان تهیه شده است، از لحاظ کردن فناوری های جدید مقابله با فرسایش بادی برای به روزرسانی نرم های عملیات اجرایی خبر داد و اظهارکرد: ضابطه مند کردن دستورالعمل های فنی و اجرایی بخش بیابان با استفاده از بادشکن های زنده و غیرزنده، نهالکاری و مراقبت و آبیاری، مدیریت جنگل های دست کاشت بیابانی، مدیریت رواناب، حفاظت و قرق، بذرپاشی و بذرکاری از ابتدای سال 1400 در حال اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دست کم 50 هزار هکتار از عرصه های بیابانی کشور در سال جاری

احیای دست کم 50 هزار هکتار از عرصه های بیابانی کشور در سال جاری