مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-09سياسي

حمله مجدد کیهان به ظریف با تشریح وظایف وزیر امور خارجه!


ظریف به دلیل آنکه به دیدگاه های کارشناسی و به کارشناس ها - چه در وزارت خارجه و چه در خارج آن - اهمیت نمی دهد، نمی تواند نظر پخته ای پیدا کند و لذا در عرصه اجرای سیاست خارجی، - هزینه های بسیار سنگینی بر کشور تحمیل می کند.

کما اینکه بررسی پرونده دوران وزارت او این را به وضوح نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه کیهان نوشت: بعد از سخنان ششم اسفند ماه محمدجواد ظریف در برنامه ای که ذیل عنوان تاریخ شفاهی ایراد شد، درباره جایگاه واقعی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در روند کار سیاست خارجی کشور بحث هایی پیش آمد و در این میان بعضی از افراد که مدعی کم بودن اختیارات دولت بودند، گفتند و نوشتند که وزیر و وزارت خارجه نقش اساسی و مبتکرانه در سیاست خارجی کشور و مسایل مرتبط با آن ندارند.

نه تنها وزیر امور خارجه عضوی از نهاد تصمیم گیر شورای عالی امنیت ملی می باشد، بلکه با برخورداری از پشتیبانی چهار عضو دیگر کابینه و برخورداری از حمایت رییس شورا می تواند بسیار فراتر از یک عضو در نهاد بالادستی تأثیرگذار باشد.

اما واقعاً با این وجود چرا وزیر امور خارجه از کم بودن اختیارات خود و یا کم تأثیر بودن خود در سیاست خارجی ناله کرده است؟ پاسخ این است که نظام حقوقی یعنی قانون اساسی در این عرصه جایگاه مهمی برای وزیر امور خارجه فراهم کرده است کما اینکه وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله مجدد کیهان به ظریف با تشریح وظایف وزیر امور خارجه!

حمله مجدد کیهان به ظریف با تشریح وظایف وزیر امور خارجه!