مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-09اقتصادي

کاری خطرناک اما پرتکرار از سوی برخی رانندگان


این روزها ،در گوشه و کنار خیابان ها رانندگانی به چشم می خورند که با استفاده از سیلندرهای گاز سوخت خوردو خود را تامین می کنند، فعالیتی که استاندارد نیست و امکان دارد جان و مال راننده را به خطر بیندازد.

- یکی از این رانندگان در گفت وگو با ایسنا، گرانی بنزین و نداشتن تمکن مالی برای گازسوز کردن خودرو را دلیل این کار دانست و گفت: می دانم که خطرناک است اما چاره ای هم ندارم.

دیگر راننده ایلامی هم گفت: این کار به صرفه تر از بنزین آزاد است، چون مسافرکش هستم و سهمیه ام کفاف نمی کند.

مهناز همتی در گفت و گو با ایسنا، در این زمینه اظهار کرد: گاز مایع سیلندری صرفا جهت سوخت لوازم خانگی گازسوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت در خودروهای شخصی به استثنای خودروهایی که با مجوز قانونی درجایگاه مربوطه شارژ می شوند ممنوع است.

وی با بیان اینکه مسئولیت حوادث ناشی از استفاده غیرمجاز از گاز مایع سیلندری برعهده مصرف کننده خواهد بود، گفت: وظیفه سازمان ملی استاندارد ایران در نظارت براجرای خدمات توزیع گاز مایع سیلندری مطابق الزامات مندرج دراستاندارد ملی 841 و تاسیسات مربوطه بوده که صرفا مورداستفاده در لوازم گازسوزخانگی است.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: این اداره کل با هر اقدامی که جان شهروندان و مصرف کنندگان را به مخاطره اندازد مقابله خواهد ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاری خطرناک اما پرتکرار از سوی برخی رانندگان

کاری خطرناک اما پرتکرار از سوی برخی رانندگان