مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-05-09اقتصادي

کمبود 553 لیتر در ثانیه آب در شیراز/مصرف 70 درصدی آب های زیرزمینی


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته تابستان امسال بالغ بر 553 لیتر در ثانیه یا معادل آن 48 هزار مترمکعب آب کمبود خواهیم داشت.

- بیان کرد: طی سالی که در آن قرار گرفته ایم یکی از اصلی ترین مشکلاتی که به همراه داشته است مشکل کمبود بارش در سطح استان است البته این مشکلی سالیانی است که با استان فارس گره خورده است با این حال در سال بارشی اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان بارش در سطح استان 50 درصد کاهش داشته و بر همین اساس انتظار نداریم امسال سال خوبی برای منابع آبی فارس باشد.

وی در خصوص برنامه های تعادل بخشی و حفظ منابع آبی استان نیز تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در راستای حفظ منابع آبی و احیا و تقویت آن در نظر گرفته شده است می توان به حفر چاه های جدید و مهندسی آب در چاه های موجود اشاره کرد که این مسائل نیز نقش ویژه ای در مدیریت مصرف آب دارد البته لازم به یادآوری است که 70 درصد از آبی که در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد آب های زیر زمینی است و اگر نسبت به مدیریت این منابع اقداماتی صورت نگیرد شاید به زودی به پایان برسد.

او ادامه داد: مدیریت توزیع، انتقال بین مخازن و اصلاح و مدیریت مصرف در کنار اجرای خطوط انتقال به مناطق کمتر برخوردار نظیر سلطان آباد و قره باغ نیز از جمله اقداماتی است که این شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 553 لیتر در ثانیه آب در شیراز/مصرف 70 درصدی آب های زیرزمینی

کمبود 553 لیتر در ثانیه آب در شیراز/مصرف 70 درصدی آب های زیرزمینی