مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-09اقتصادي

خشکسالی، چالش پیش روی عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به 50 درصد عشایر با تانکر


کم آبی و خشکسالی مهمترین چالش پیش روی جامعه 70 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد است و امور عشایری برای رفع این چالش به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، با گرم شدن هوا عشایر کوچ خود را به طرف مناطق سردسیر را آغاز کرده تا تابستان گرم را در میان دامنه های خنک مناطق سردسیری بگذرانند.

عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد 12 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند و در قالب 11 هزار خانوار جمعیتی 70 هزار نفری دارند.

عشایر این استان سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که معادل 55 درصد گوشت مورد نیاز مردم استان از طریق عشایر تامین می شود.

علاوه بر این عشایر در تولید لبنیات و صنایع دستی این استان هم نقشی دارند و 35 درصد صنایع دستی شامل 10 هزار متر مربع انواع گلیم، گبه، قالی، فرش و جاجیم تولیدات عشایر استان هستند.

اما عشایر روزهای آینده چالش بزرگی به نام خشکسالی را پیش رو خواهند داشت، کمبود 21 درصدی بارش ها مشکلاتی را برای مردم استان به ویژه جامعه عشایری ایجاد خواهد کرد، کم آب و خشک شدن چشمه ها جوابگوی آب شرب و دام عشایر نیست.

طبق گفته فرماندار مارگون خشکسالی تاکنون آب شرب 12 روستا و منطقه عشایری در شهرستان مارگون را با چالش مواجه کرده و با توجه به شرایط کنونی پیش بینی می شود تعداد روستاها و مناطق عشایری درگیر با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی، چالش پیش روی عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به 50 درصد عشایر با تانکر

خشکسالی، چالش پیش روی عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به 50 درصد عشایر با تانکر