مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-09اجتماعي

سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد تالاب میقان می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد تالاب میقان می شود که مهم ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، - خبرگزاری فارس اراک؛ روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است.

 روز جهانی پرندگان مهاجر یک برنامه آگاهی بخشی سالانه است که نیاز به حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه های آنها را برجسته می کند.

گستره این رویداد، ابزاری مؤثر برای کمک به افزایش آگاهی جهانی در مورد تهدیدات پرندگان مهاجر، اهمیت اکولوژیکی آنها و نیاز به همکاری های بین المللی برای حفاظت از آنها است.

از سال 2006 میلادی، هر ساله کمیته (WMBD روز جهانی پرندگان مهاجر) بر روی یک موضوع متمرکز می شود؛ عنوان شعار سال 2021 آواز بخوان، پرواز کن، اوج بگیر - مثل پرنده تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس می گوید: 535 گونه پرنده ای که در ایران دیده می شود، حدود یک سوم از پرنده های کل دنیا را تشکیل می دهند.

رضا میرزایی افزود: براساس آمارهای بین المللی می توان گفت 12.

4 درصد از کل پرندگان دنیا یعنی بیشتر از 192 گونه پرنده اکنون با خطر انقراض دست و پنجه نرم می کنند و بخش بزرگی از پرندگانی که در ایران وجود دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد تالاب میقان می شود

سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد تالاب میقان می شود