مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 02:252021-05-08بين الملل

همه دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران


وضعیت اقتصادی عربستان، کرونا، شرایط یمن و تغییر سیاست های دولت جدید آمریکا موجب شده تا عربستان سعودی تصمیم بگیرد در سیاست ها و رویه های خود تغییر ایجاد کند.

- یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: وضعیت اقتصادی عربستان، کرونا، شرایط یمن و تغییر سیاست های دولت جدید آمریکا موجب شده تا عربستان سعودی تصمیم بگیرد در سیاست ها و رویه های خود تغییر ایجاد کند.

صباح زنگنه در گفت و گو با ایسنا در رابطه با گفت وگوهایی که گفته می شود میان ایران و عربستان برگزار شده ، گفت: آغاز گفت وگوها باید مورد استقبال قرار گرفته و امید داشته باشیم که توسعه پیدا کند و پایه های محکمی برایش تدارک دیده شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه نه باید خیلی دست پاچه شد و نه خیلی خوش بین و نه این که ناامید؛ چرا که چندین بار گفت وگوهایی صورت می گرفت و بدون این که به نتیجه برسد به هم می خورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: در حال حاضر شرایط مساعد است که دو کشور یکدیگر را خوب ارزیابی کنند که چه در توان دارند و تا چه اندازه می توانند به منافع یکدیگر کمک کنند و این منافع ضد یکدیگر تلقی نشود.

زنگنه خاطر نشان کرد: شرایط داخلی در یمن، شرایط عربستان ، وضعیت اقتصادی این کشور ، کرونا، از جمله زمینه هایی هستند که رسیدن به یک نگرش واقع بینانه را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران

همه دلایل عربستان برای برقراری ارتباط با ایران