مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 00:002021-05-08سياسي

ثقه الاسلام کلینی در آثار امام خمینی چه جایگاهی دارد؟


امام خمینی فیلسوف عارفی است که به قرآن و حدیث توجه بسیار زیادی دارد و با اهتمام و خبرویت فوق العاده ای که داشته، به شرح و تبیین ادعیه مأثوره و احادیث معصومین(علیهم السلام) موفق شده است.

- پایگاه خبری جماران: حدیث پس از قرآن در شناخت معارف و احکام اسلام جایگاه برجسته ای دارد چرا که به نص روایت متواتر ثقلین از زبان رسول اکرم(ص) کتاب و سنت و یا قرآن و عترت دو جویبار جاری و گوارا برای شناخت تعالیم و آموزه های اسلام میباشند تا انسان طالب حقیقت و سالک إلی الله این حجت ظاهر را در کنار حجت باطن داشته باشد، تا حجت بر او تمام باشد.

متأثر از جایگاه و آثار و ثمرات حدیث در فرهنگ اسلامی، در میان گروه های متعدد عالمان دینی و رشته های گوناگون علوم اسلامی، علوم حدیث از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و محدثین به عنوان خادمان و حاملان و شارحان و مفسران این منبع اسلام شناسی، از احترام و تکریم ویژه ای برخوردار بوده و میباشند.

در مذهب شیعه و در میان محبان و پیروان ائمه طاهرین(ع)، پس از منبع اولیه حدیثی، یعنی اصول اربع مائه ـ اصول چهارصدگانه ـ این کتاب هایی که به جوامع اولیه شهرت داشته و در قرن سوم و چهارم هجری تدوین و تألیف شده اند، جایگاه و اعتبار منحصر به فردی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثقه الاسلام کلینی در آثار امام خمینی چه جایگاهی دارد؟

ثقه الاسلام کلینی در آثار امام خمینی چه جایگاهی دارد؟