مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 15:052021-05-08اقتصادي

آغاز کاشت سویا در بیش از 1000 هکتار از اراضی مغان


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان از کاشت دانه روغنی سویا در بیش از 1000 هکتار از مزارع کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد.

- اسدالله محسن زاده عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و همچنین کنجاله سویا در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها امسال بیش از یک هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول سویا اختصاص یافته است.

وی افزود محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه های روغن کشی نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان تصریح کرد : شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در راستای اقتصاد مقاومتی، به نوبه خود تلاش می کند، سهم خویش را در زمینهخودکفایی و تامین نیاز کشور به روغن خوراکی به مردم ایفا نماید و امید است در سایه تلاش کارگران و پرسنل زحمتکش، در کنار درآمدزایی، به تولید محصولاتی اقدام نماییم که نیاز ضروری کشور است.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار هکتار زمین با استفاده از رقم DPX (کتول) سویا در برنامه کشت اول بهاره و مقدار 500 هکتار نیز با رقم L17 در برنامه کشت دوم در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از 35 هکتار آن کشت گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاشت سویا در بیش از 1000 هکتار از اراضی مغان

آغاز کاشت سویا در بیش از 1000 هکتار از اراضی مغان