مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 14:352021-05-08سياسي

شورای نگهبان در مصوبه اخیر خود از جایگاه ریاست جمهوری صیانت کرد


نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت های ایجاد شده به سن، سواد و سو سابقه باز می گردد که عامه جامعه و بسیاری از کشورها آن را قبول دارند.

- فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک دردر مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا عرف است که هرکسی نمی تواند برای جایگاه های بزرگی همچون ریاست جمهوری داوطلب ثبت نام شود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته، نبود چنین شرایطی موجب تمسخر نسبت نظام و جایگاه ریاست جمهوری می شد که با این تصمیم شورای نگهبان رفتار پیشگیرانه ای برای جلوگیری از تزلزل این جایگاه صورت گرفته است.

فریدون حسنوند تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل نبود قانون خاصی برای داوطلبان ریاست جمهوری افراد زیادی با داشتن سابقه جرائم مختلف اقدام به نام نویسی می کردند که همین امر موجب بروز مشکلاتی در مرحله تایید یا رد صلاحیت برای سیستم نظارتی و اجرایی کشور بوجود می آورد.

وی با بیان اینکه محدودیت های فعلی هم حداقلی و جزیی هستند، بیان کرد: در سال های گذشته به دلیل نبود منع قانونی برای سن داوطلبین از نوجوان 15 ساله تا پیرمرد 100 ساله اقدام به نام نویسی می کردند.

حسنوند درخصوص میزان سواد داوطلبان، اذعان کرد: رییس جمهور مسوول کلیه امور اجرایی است که بخشی از آن به داشتن برنامه، مدیریت توانمند و مدبر بودن برمی گردد، با این وجود بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان در مصوبه اخیر خود از جایگاه ریاست جمهوری صیانت کرد

شورای نگهبان در مصوبه اخیر خود از جایگاه ریاست جمهوری صیانت کرد