مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-05-08اقتصادي

تبدیل دی اکسیدکربن جو به ماده ای ارزشمند


گیاهان در جذب دی اکسید کربن از هوا بی نظیرند اما این فایده ی آن ها موقتی است و بقایای محصولات کشاورزی پس از تجزیه شدن این دی اکسیدکربن را به هوا بازمی گردانند.

- گیاهان در جذب دی اکسید کربن از هوا بی نظیرند اما این فایده ی آن ها موقتی است و بقایای محصولات کشاورزی پس از تجزیه شدن این دی اکسیدکربن را به هوا بازمی گردانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، محققان راه حلی دائمی تر و با ارزش برای حل این مشکل یافته اند با تبدیل گیاهان به ماده ای صنعتی به نام سیلسیوم کاربید(SiC) می توان از بازگشت کربن دی اکسید به جو جلوگیری کرد و این گاز گلخانه ای را به ماده ای با ارزش از نظر اقتصادی و صنعتی تبدیل کرد.

در مقاله ای جدید که در مجله ی RSC Advances در تاریخ 27 آوریل منتشر شده است دانشمندان موسسه ی سالک گیاه تنباکو و پوسته ی بیرونی ذرت را به سیلیسیوم کاربید تبدیل کردند و این فرایند را با جزییات بالا مورد بررسی قرار دادند.

این یافته ها برای محققان از جمله اعضای موسسه ی سالک همیت زیادی دارد و به آن ها کمک می کند تا روند ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان که به آن ترسیب کربن گفته می شود را بررسی کنند و راه هایی برای کاهش تغییرات آب وهوایی و افزایش روزافزون کربن بیابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل دی اکسیدکربن جو به ماده ای ارزشمند

تبدیل دی اکسیدکربن جو به ماده ای ارزشمند