مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-08بين الملل

تلاش ناموفق ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران


روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی جزییاتی از تلاش ناموفق ترامپ و برخی کشورهای عربی برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی طولانی به جزییاتی از یک سند محرمانه درخصوص ایجاد ائتلافی ضدایرانی توسط آمریکا و برخی کشورهای عربی در منطقه پرداخت.

این روزنامه می نویسد که دونالد ترامپ در اولین سفرش به ریاض به دنبال تشویق و فریب دادن هم پیمانان خود با تشکیل یک جبهه علیه ایران بود.

وی در اجرای این ایده و رویکرد تعلل نکرد و چند ماه نگذشته از سفرش به عربستان فصل جدیدی از نمایش آمریکا با شعار ائتلاف راهبردی خاورمیانه یا همان ناتوی عربی آغاز شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: همزمان با اعلام تشکیل این ائتلاف، اولین گام ها برای اتخاذ سیاست فشار حداکثری علیه ایران برداشته شد تا عامل هراس افکنی به موج این سیاست افزوده شود.

عربستان سعودی در آن زمان برای طرح مذکور هیجان فراوانی داشت زیرا به راهبرد ترامپ ایمان آورده بود و تمام تخم مرغ هایش را در سبد رییس جمهور پیشین آمریکا گذاشته بود اما برخی اتفاقات در نشست های مختلف نشان داد که عربستان آرزوهایش را به طرزی چیده که مخالف حقایق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ناموفق ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران

تلاش ناموفق ترامپ برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران