مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-08پزشكي

عوارض واکسن کرونا را چه زمانی باید جدی گرفت؟


کارشناس مسئول مراقبت کرونای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با تزریق واکسن در واقع سیستم ایمنی بدن تحریک می شود تا فرد در برابر بیماری مقاوم شود، - ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول مراقبت کرونای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با تزریق واکسن در واقع سیستم ایمنی بدن تحریک می شود تا فرد در برابر بیماری مقاوم شود، گفت: عوارض واکسن ها طبیعی است و نیاز به درمان خاصی ندارد، مگر اینکه شدید باشد که در این صورت فرد باید به پزشک مراجعه کند.

مهدی فارسی در نشست مجازی با خبرنگاران که ظهر امروز (شنبه_18 اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب از فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور در اصفهان، اظهار کرد: هر واکسنی باید سه فاز کارآزمایی را با موفقیت طی کند.

کسانی که در فاز یک شرکت می کنند ریسک بزرگی را پشت سر می گذارند چون در این فاز تاثیر واکسن بر سلامت انسان بررسی می شود، اما در فاز دوم و سوم اثربخشی واکسن بررسی می شود و اصطلاح موش آزمایشگاهی در این مراحل اصلا درست نیست.

تزریق دو هزار دوز واکسن پاستور در اصفهان وی با اعلام اینکه تاکنون دو هزار نفر در اصفهان در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا شرکت کرده اند، گفت: تا چند روز آینده تزریق واکسن سه هزار داوطلب تکمیل خواهد شد و خوشبختانه تاکنون عوارض جدی از این واکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض واکسن کرونا را چه زمانی باید جدی گرفت؟

عوارض واکسن کرونا را چه زمانی باید جدی گرفت؟