مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-08اقتصادي

بی پولی تنها عامل فرار جوانان از ازدواج نیست


در حالی غالباً مسائل اقتصادی و بیکاری به عنوان عوامل بی رغبتی جوانان به امر ازدواج و تشکیل خانواده مطرح می شود که کارشناسان اجتماعی نداشتن خودباوری و نبود مهارت های زندگی را موانع پررنگ تر پیش روی جوانان برای ورود به زندگی زناشویی می دانند.

- ایسنا/یزد در حالی غالباً مسائل اقتصادی و بیکاری به عنوان عوامل بی رغبتی جوانان به امر ازدواج و تشکیل خانواده مطرح می شود که کارشناسان اجتماعی نداشتن خودباوری و نبود مهارت های زندگی را موانع پررنگ تر پیش روی جوانان برای ورود به زندگی زناشویی می دانند.

آمار ازدواج در کشور براساس آمارهای موجود از سال 89 تاکنون 40 درصد کاهش داشته و زنگ هشداری است تا برنامه ریزان برای رفع این معضل در جامعه تدابیر ویژه ای بیاندیشند.

بر پایه همین آمارها از سال 89 به طور متوسط هر ساله شش درصد از میزان ازدواج در کشور کاسته شده و استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده به طوری که در سال گذشته، یک هزار و 402 مورد ازدواج و 382 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

ازدواج از اساسی ترین پدیده هایی است که برای تداوم حیات هر جامعه ای الزامی است؛ ایجاد جمعیت و گسترش نسل آینده که نتیجه آن افزایش نسل جوان و کارآمد در مکانیزم توسعه ی کشور می باشد در گروی رونق ازدواج در جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی پولی تنها عامل فرار جوانان از ازدواج نیست

بی پولی تنها عامل فرار جوانان از ازدواج نیست