مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-08پزشكي

شیوه های مقابله با استرس چه تاثیراتی بر میزان اضطراب بیماران خاص دارد؟


در ایران بیماری های هموفیلی، تالاسمی، بیماری های کلیوی مزمن و مولتیپل اسکلروزیس با توجه به شرایط مزمن بودن، صعب العلاج یا درمان ناپذیر بودن و هزینه درمان بالا به بیماری های خاص شهرت دارند که نزدیک به نیم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

- ایسنا/خراسان رضوی در ایران بیماری های هموفیلی، تالاسمی، بیماری های کلیوی مزمن و مولتیپل اسکلروزیس با توجه به شرایط مزمن بودن، صعب العلاج یا درمان ناپذیر بودن و هزینه درمان بالا به بیماری های خاص شهرت دارند که نزدیک به نیم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

از جمله فشارهای روانی که به این بیماران وارد می شود، شامل طولانی مدت بودن درمان و مراجعه همیشگی به مراکز بهداشتی درمانی، وقت گیر بودن، عوارض ناشی از درمان، از دست دادن شغل، ناتوانی نسبت به انجام فعالیت های روزانه به صورت متعارف، سوء تغذیه و مهم تر از همه اینکه مراکز بهداشتی درمانی فقط به درمان بالینی این بیماران توجه دارد، بنابراین اختلال عمده در سبک زندگی و شیوع بالای استرس و عوارض آن در این بیماران دور از انتظار نیست.

محققان در پژوهشی با عنوان تاثیر آموزش شیوه های مقابله با استرس بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی در بیماران خاص آورده اند، با توجه به مزمن بودن این بیماری ها، داشتن آگاهی های لازم و ضروری علمی می تواند شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه های مقابله با استرس چه تاثیراتی بر میزان اضطراب بیماران خاص دارد؟

شیوه های مقابله با استرس چه تاثیراتی بر میزان اضطراب بیماران خاص دارد؟