مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-05-08سياسي

طرح جدایی مراکز علمی کاربردی از وزارت علوم خلاف برنامه ششم توسعه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره طرح پیشنهادی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف مراکز علمی کاربردی، - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح پیشنهادی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره طرح پیشنهادی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف مراکز علمی کاربردی، گفت: این طرح در حالی مطرح شد که مراکز علمی کاربردی بخشی از نظام آموزش عالی محسوب می شوند.

در حال حاضر 250 هزار دانشجو در مراکز این دانشگاه تحصیل می کنند و این دانشجویان هیچ بار مالی برای دولت ندارند، تمامی دوره های ارائه شده در این مراکز مهارت محور و شغل محور است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: آمار اشتغال دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نشان می دهد که ما موفق شدیم تا حدود 50 درصد دانش آموختگان این دانشگاه در حوزه ای که تحصیل کرده اند، شغل پیدا کنند.

بنابراین این طرح یک مسیر اشتباه است.

وی ضمن بررسی مشکلات نظام آموزش مهارتی به اهمیت این نوع آموزش ها در دانشگاه ها اشاره و تاکید کرد و گفت: در سال 1395 جمعیت دانشجویی کشور چهار میلیون و 800 هزار نفر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدایی مراکز علمی کاربردی از وزارت علوم خلاف برنامه ششم توسعه است

طرح جدایی مراکز علمی کاربردی از وزارت علوم خلاف برنامه ششم توسعه است