مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 13:352021-05-07پزشكي

داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان


مهدی رستمانه، آهنگساز باسابقه و نوازنده تار، سه تار و کمانچه اصفهان که چندین سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، روز گذشته به دیار باقی شتافت.

- طراوت رستمانه، دختر این هنرمند با تایید خبر درگذشت او به ایسنا گفت: بعد از گذشت قریب به سه سال از آخرین جراحی پدر و عبور از دوران شیمی درمانی، اسفند ماه سال 1399 متوجه شدیم که سرطان در بدن ایشان ریشه دوانده و پیش روی کرده است.

وی با اشاره به سختی هایی که این هنرمند در طول 30 سال فعالیت هنری خود با آن مواجه بوده تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هنرمندان بعد از مرگ شناخته می شوند.

رستمانه، درباره ی کارنامه ی این هنرمند مرحوم توضیح داد: پدرم در کنسرت های متعددی به عنوان کمانچه و تار نواز حضور داشت و دو کنسرت گروه مهر و روایتی دیگر را در دهه ی 80 برگزار کرد اما بیماری ، اجازه نداد آلبوم شخصی اش را که شامل قطعات و تصانیف نابش بود منتشر کند و گنجینه ی او ناتمام باقی ماند.

وی یادآور شد: کنسرت سوته دلان که به یاد استاد سیروس ساغری در سال 1394 برگزار شد، آخرین کنسرتی بود که پدرم در آن حضور داشت و آن جا کمانچه نواخت.

در میانه ی دهه هشتاد تا نود نیز کنسرت های دیگری مانند کنسرت تکنوازان تشکیل شد که پدرم به عنوان آهنگساز، تک نواز و بداهه نواز تار در آن حضور یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان

داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان