مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-07اقتصادي

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید


شیراز-ایرنا-مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارندگی ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته در این استان 66 درصد کاهش دارد.

مهرداد قطره سامانی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه گذشته آغاز شده تاکنون 153 میلیمتر باران در سراسر استان فارس باریده است.

وی ادامه داد: بارندگی در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته 455 میلیمتر بوده است که مقایسه این آمار نشان از کاهش 66 درصدی بارندگی ها در سال جاری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه نیز 277 میلیمتر است که مقایسه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نشان از کاهش 45 درصدی بارندگی های امسال در فارس به نسبت میانگین بلندمدت استان دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی های امسال در تمام مناطق استان فارس وجود داشته،گفت: در سال زراعی جاری اردکان سپیدان با 583 میلیمتر بیشترین بارندگی و لار با 17 میلیمتر کمترین میزان بارش ثبت شده است.

قطره سامانی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درشیراز 193 میلیمتر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته 420 میلیمتر بوده که مقایسه این آمار نشان از کاهش 54 درصدی میزان بارندگی امسال در مرکز استان فارس دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید