مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 10:152021-05-07اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از 14هزار هکتار


معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه احتمال ریزش ملخ صحرایی در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در هفته های آتی بالا است، گفت: - معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه احتمال ریزش ملخ صحرایی در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در هفته های آتی بالا است، گفت: با آفت ملخ صحرایی تا کنون در سطحی بیش از 14 هزار هکتار مبارزه شده است.

مسعود لطیفیان در گفت و گو با ایسنا آخرین وضعیت ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال 1400 در کشور تاکنون 14480 هکتار بوده که این سطح مبارزه در خوزستان 8886 هکتار با پوره و ملخ بالدار، در بوشهر 5100 هکتار با پوره و ملخ بالدار و در ایلام 450 هکتار باملخ بالدار بوده است.

وی یاد آور شد: ریزش های پراکنده ملخ صحرایی در اوایل فروردین 1400 در مناطقی از استان های بوشهر، خوزستان و ایلام رخ داد که با انجام عملیات ردیابی و تجهیز بودن اکیپ های مبارزه کنترل این دسته جات مهاجر به خوبی صورت گرفت.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد:عامل اصلی این ریزش ها که ملخ های بالغ و زرد رنگ بودند می تواند وزش باد شدید از سمت شمال عربستان به سمت جنوب غربی ایران بوده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از 14هزار هکتار

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از 14هزار هکتار