مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-07پزشكي

حشره ای میکروسکوپی و آلرژی زا به نام «مایت »


شاید نام «مایت » این موجودات میکروسکوپی را شنیده باشید و شاید این اولین باری است که چنین اسمی به گوشتان خورده، بهتر است بدانید که این موجودات بسیار ریز در خانه ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مایت ها اغلب در فضای داخلی اماکنی که هوای مرطوب دارند مانند خانه، زندگی می کنند و از مواد آلی موجود در گرد و خاک خانه تغذیه می کنند.

قسمت بزرگ این مواد آلی شامل سلول های مرده پوست بدن انسان، قارچ ها و ذرات ریز مواد غذایی پخش شده در سطح خانه و تکه برگ ها است.

مایت ها ذرات مرطوب را جذب می کنند.

بسیاری از افراد شاید ندانند راه مقابله با این موجودات میکروسکوپی چیست، این سوالی است که وحید درخش احمدی حشره شناس و متخصص کنترل آفات به آن پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه عامل بروز آلرژی یا آسم خفیف تنفسی در برخی افراد، حشرات ریزی به نام مایت ها است که ناخواسته میهمان خانه ها هستند، می گوید: بیشترین جمعیت مایت ها در منازل آلوده در مناطقی نظیر تشک ها و موکت هایی که قابلیت شسته شدن به طور منظم ندارند، وجود دارد.

درخش احمدی با اشاره به اینکه مایت ها، کنه های بسیار ریزی هستند که غالبا با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند و در مکان هایی با درجه حرارت متوسط و رطوبت بالا زندگی می کند، اضافه می کند: برخی از گونه های این حشرات عامل بیماری هایی چون گال، اگزماهای پوستی، آسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشره ای میکروسکوپی و آلرژی زا به نام «مایت »

حشره ای میکروسکوپی و آلرژی زا به نام «مایت »