مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-07پزشكي

عارضه مهم بعد از تزریق واکسن در اردبیل مشاهده نشده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در استان اردبیل عارضه مهم بعد از تزریق واکسن مشاهده نشده است.

- شهرام حبیب زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بدنبال همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها شاهد کاهش در میزان بستری در سطح استان هستیم وگرنه ممکن بود وضعیت بحرانی تر شده و به بستری بالای 700 و بیشتر برسیم.

وی با بیان اینکه اگر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به 90 درصد برسد شاهد وضعیت زرد در استان خواهیم بود، ادامه داد: مرگ و میر در بیماری کرونا به صورت دفعتی نیست و ممکن است فرد در هفته اول علائم تنفسی نداشته باشد، حتی درگیری در سی تی اسکن نباشد، ولی مبتلا به کرونا باشد که در این حالت علائم از هفته دوم شروع شده و درگیری ریوی را شاهد می باشیم و فرد در هفته سوم بدحال شده و اگر بستری نشود ممکن است در منزل فوت کند.

این مسئول اضافه کرد: در موارد پیشرفته، بیمار به مدت 2 الی 3 هفته در بیمارستان تحت درمان قرار می گیرد که ممکن است درمان شده یا احتمالا به دلیل پیشرفت بیماری، فوت کند.

وی با بیان اینکه در شروع خیز چهارم بیماری، سوش غالب، انگلیسی بود که در ابتدا در برخی استان ها مشاهده شد و بدلیل هزینه زا بودن کیت تشخیص این نوع ویروس و بعد از عملیات میدانی، مشخص شد که خیز چهارم از نوع ویروس انگلیسی بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عارضه مهم بعد از تزریق واکسن در اردبیل مشاهده نشده است

عارضه مهم بعد از تزریق واکسن در اردبیل مشاهده نشده است