مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-07اقتصادي

20 درصد چای کشور در شهرستان رودسر تولید می شود


رییس اداره چای رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان 20 درصد سطح زیر کشت باغات چای را دارد، گفت: 20 درصد چای داخلی در این شهرستان تولید می شود.

- ، با اشاره به آغاز چین بهاره برگ سبز چای در شهرستان رودسر، اظهار کرد: در چین اول بهاره سال گذشته 9 هزار تن برگ چای سبز از کشاورزان چایکاران این شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: شهرستان رودسر دارای 8 هزار چایکار و 5 هزار هکتار باغ چای است، رییس اداره چای رودسر در ادامه به فعالیت 30 کارخانه چای در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: 20 درصد سطح زیر کشت چای و 20 درصد تولید چای کشور توسط شهرستان رودسر انجام می شود.

وی با بیان اینکه چایکاران شمال در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز چای را برداشت می کنند، بیان کرد: چین بهاره از هفته اول اردیبهشت انجام می شود.

تقی پور با اشاره به اینکه تا کنون چهار هزار و 522 تن برگ سبز چای در شهرستان رودسر خریداری شده است، ادامه داد: این مقدار از سوی 30 کارخانه فعال چایسازی و چهارشعبه خرید در شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: ارزش برگ های خریداری شده بیش از 30 میلیارد تومان است که از این میزان سه میلیارد و 300 میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد چای کشور در شهرستان رودسر تولید می شود

20 درصد چای کشور در شهرستان رودسر تولید می شود