مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 18:302021-05-06سياسي

انتقاد نماینده ایران در سازمان ملل از تضعیف اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی


نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید برخوردها و مصوبات مبتنی بر اهداف سیاسی، اقتدار و اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح های شیمیایی را تضعیف کرده است.

- نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید برخوردها و مصوبات مبتنی بر اهداف سیاسی، اقتدار و اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح های شیمیایی را تضعیف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، در سخنرانی پنجشنبه خود در شورای امنیت این سازمان درباره سلاح های شیمیایی در سوریه، از سوء استفاده برخی کشورها از کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و بهره بردرای سیاسی آنها از سازمان منع سلاح های شیمیایی برای پیشبرد اهداف ملی خود، به عنوان یکی از چالش های چندجانبه گرایی یاد کرد و گفت: متأسفانه این رفتارها کنوانسیون را به طور جدی تضعیف کرده، سازمان منع سلاح های شیمیایی را با بحران مشروعیت و اعتماد مواجه ساخته و موجب اختلاف بین کشورهای عضو شده است.

وی افزود: این روند باعث تشدید بیشتر چالشهای موجود در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه می شود که نمونه آن عدم پایبندی کشورهای داری سلاح هسته ای به تعهداتشان تحت پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و روند هشدار دهنده مسابقه جدید تسلیحات هسته ای و نوسازی اینگونه سلاح ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نماینده ایران در سازمان ملل از تضعیف اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی

انتقاد نماینده ایران در سازمان ملل از تضعیف اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی