مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 18:202021-05-06سياسي

دولت آینده باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد


رییس شورای سیاست گذاری ائتلاف وحدت ملی گفت: دولت آینده باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد، این در حالی است که رابطه سیاسی بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی هیچ معنایی ندارد.

- ، رامین مهمانپرست پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح دفتر مرکزی ائتلاف وحدت ملی در استان، افزود: حتماً وزارت امور خارجه اشکالات فراوانی دارد و نیازمند اصلاحات زیادی است، با این وجود اولین مسئله این است که باید در تدوین برنامه ها، روابط با کشورها، همکاری های منطقه ای و یا برای حضور در مجامع بین المللی توازن ایجاد شود.

وی ادامه داد: در سبد سیاست خارجه باید روابط دوجانبه، روابط با همسایگان، روابط با کشورهای آسیایی، روابط با کشورهای آمریکای لاتین، روابط با آفریقا و روابط با اروپا دیده شود و از طرفی ما نیازمند وزارت امور خارجه ای هستیم که بتواند به عنوان فرمانده دیپلماسی اقتصادی عمل کند، از این رو ما نیازمند به کارگیری نخبه ترین نیروها با دید اقتصادی در وزارت امور خارجه هستیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: سیاست کلان خارجی توسط رهبری و سندهای بالادستی تعیین می شود؛ البته وزارت خارجه در تعیین این سیاست دخالت دارد ولی در نهایت وزارت خارجه باید مجری باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آینده باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد

دولت آینده باید دارای دیپلماسی اقتصادی باشد