مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 14:002021-05-06پزشكي

نقش ماماها در کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به کارنامه درخشان جامعه مامایی در اپیدمی کرونا گفت: با تلاش ماماها شاهد کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در نیمه دوم سال 99 بودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازقدردانی کرد.

وی شعار امسال روز جهانی ماما مبنی بر سرمایه گذاری بر روی ماما را باعث بهبود و اصلاح همه شاخص های سلامت برشمرد و آن را واقع یک استراتژی مهم در راستای افزایش جمعیت، کاهش زایمان پرخطر، فرزندآوری، غربالگری بیماری های زنان و بارداری، سلامت بلوع و یائسگی در زنان، کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و نقش مامایی در عرصه سلامت؛ جایگاه ماما را فراتر از حضور در صحنه زایمان برشمرد و به نقش ارزنده ماما در ارائه مراقبت های پیش از بارداری، آموزش (بارداری ایمن، فرزندآوری، مشاوره زوجین، دوران بلوغ و یائسگی، سن مناسب ازدواج و بارداری، مکمل یاری در دختران)، مراقبت از بارداری های پرخطر، مشارکت فعال در غربالگری مادران باردار، ترویج زایمان فیزیولوژیک خوشایند اشاره کرد.

زالی، مراقبت و آموزش در دوران یائسگی را از دیگر عرصه های فعالیتی ماما عنوان کرد که می تواند نقش مؤثری در مدیریت مشکلات روانشناختی، جسمانی، فیزیولوژِک و هورمونی در این دوران ایفا کند و بر لزوم طراحی بسته های مراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ماماها در کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان

نقش ماماها در کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان