مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 13:102021-05-06اقتصادي

جزییات پرونده ولی الله سیف/ اتهامات رییس پیشین بانک مرکزی چه هستند؟


روز گذشته علی القاصی مهر، دادستان تهران اطلاعات تازه ای از پرونده ولی الله سیف داد و اعلام کرد پرونده رییس کل سابق بانک مرکزی به دادگاه ویژه اخلال در نظام اقتصادی ارسال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: ​دادستان تهران از ارسال پرونده ولی الله سیف، رییس کل سابق بانک مرکزی در سال های 92 تا 97 به دادگاه ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی خبر داد و گفت که علاوه بر وقوع اخلال در نظام اقتصادی 30 میلیارد و 200 میلیون دلار منابع ارزی و 60 تن ذخایر طلا تضییع شده است.

ولی الله سیف که در فاصله سال های 92 تا 97 رییس بانک مرکزی بود، سوم مرداد ماه 97 از ریاست بانک مرکزی کنار گذاشته شد و عبدالناصر همتی بنا به پیشنهاد مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد با حکم حسن روحانی رییس جمهوری جایگزین سیف شد.

تحولی مهم در تیم اقتصادی دولت در حالی رخ می داد که چند ماه پیش از آن و در واپسین روزهای فروردین ماه 97 جمعی از نمایندگان مجلس دهم در نامه ای خطاب به رییس جمهوری خواستار برکناری سیف شده بودند.

زمانی که 163 نماینده مجلس به دلیل آنچه ناتوانی سیف در اداره ارز عنوان کردند، خواستار برکناری رییس وقت بانک مرکزی شدند.

برکناری ولی الله سیف اما پایان خواسته های نمایندگان مجلس نبود؛ 11روز پس از برکناری سیف 20 نماینده مجلس دهم در نامه ای این بار خطاب به صادق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پرونده ولی الله سیف/ اتهامات رییس پیشین بانک مرکزی چه هستند؟

جزییات پرونده ولی الله سیف/ اتهامات رییس پیشین بانک مرکزی چه هستند؟