مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 11:102021-05-06اقتصادي

افزایش قیمت مولفه های تولید، بازار مرغ را بی ثبات می کند


نایب رییس کانون مرغداران گوشتی گفت: پس از اصلاح قیمت مرغ در ماه گذشته نرخ انواع مولفه های تولید مرغ افزایش پیدا کرده که این موضوع موجب بی ثباتی بازار این محصول می شود.

- به نقل از صدا و سیما، حبیب اسداله نژاد افزود: بعد از اینکه دولت با تأخیر چندماهه، یازدهم فروردین ماه با اصلاح قیمت، نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده را 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم را 24 هزار و 900 تومان اعلام کرد انتظار این بود که قیمت مؤلفه های تولید افزایش نیابد، اما این انتظار برآورده نشد.

وی ادامه داد: بر این اساس حتی یک ماه قیمت مؤلفه های تولید مرغ ثابت نماند و شاهد این هستیم که قیمت ذرت افزایش 14 درصدی داشته است و قیمت سویا از 3 هزار و 200 به 3 هزار و 400 رسیده، همچنین هزینه های حمل و نقل 30 درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه جوجه یک روزه که قیمت مصوب آن 4 هزار و 200 تومان است در حال حاضر به 7 هزار و 500 تومان رسیده و زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت مصوب جوجه یک روزه نیز از طرف ستاد تنظیم بازار مطرح است.

اسداله نژاد گفت: قطعاً این افزایش قیمت ها هزینه های تولید را افزایش می دهد و باعث افزایش نرخ تمام شده هر کیلوگرم مرغ می شود و در نهایت می بایست قیمت فروش محصول افزایش یابد که این یعنی بی ثباتی در بازار مرغ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت مولفه های تولید، بازار مرغ را بی ثبات می کند

افزایش قیمت مولفه های تولید، بازار مرغ را بی ثبات می کند