مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 10:102021-05-06اقتصادي

اتمام حجت با صادرکنندگانی که ارز نیاوردند


سازمان توسعه تجارت بار دیگر اعلام کرد که صادرکنندگانی که از ابتدای سال 1397 صادرات داشته اما تعهد ارزی خود را ایفا نکرده اند، باید وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

- سازمان توسعه تجارت بار دیگر اعلام کرد که صادرکنندگانی که از ابتدای سال 1397 صادرات داشته اما تعهد ارزی خود را ایفا نکرده اند، باید وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از ابتدای سال1397 و همزمان با از سرگیری تحریم های آمریکا علیه ایران، دولت به منظور تضمین تامین ارز موردنیاز برای واردات کالاهای اساسی برای صادرکنندگان تعهد ارزی را در نظر گرفت که بر اساس آن، کلیه فعالان اقتصادی که کالای خود را در خارج از مرزهای ایران فروخته اند، باید بخشی از ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

برای تشویق صادرکنندگان در اجرای این سیاست اعلام شد که برخی معافیت های مالیات یا تسهیلاتی که در اختیار صادرکننگان قرار می گیرد تنها برای افرادی است که ارز خود را طبق زمان بندی به کشور بازگردانده اند و اگر افرادی به سودجویی و دور زدن قوانین متهم شوند، نام آنها از سوی بانک مرکزی به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

هرچند اتاق بازرگانی در پاسخ به این نگاه دولت اعلام کرد که برخی صادرکنندگان به دلیل مشکل تحریم و کرونا توان بازگشت ارز نداشته اند و نمی توان تمام تجار را با گروه محدودی که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام حجت با صادرکنندگانی که ارز نیاوردند

اتمام حجت با صادرکنندگانی که ارز نیاوردند