مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-06اقتصادي

3 هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از خرید بیش از 3 هزار تن گندم بذری از گندم کاران استان در سال زراعی جاری خبر داد.

- محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در سال جاری در برنامه داریم با همکاری مراکز تحقیقاتی و کشاورزان حدود 3 هزار 300 تن گندم بذری در طبقات پرورشی3، مادری و گواهی شده خریداری و پس از بوجاری وضد عفونی نمودن، بذور برای فصل کشت آتی ذخیره کنیم.

وی افزود: برای تولید گندم بذری در سال زراعی 1400-1399، به صورت قراردادی با کشاورزان، بیش از 2 هزار هکتار از گندم زارهای کشاورزان برای تولید بذر تحت پوشش این شرکت قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون 660 تن گندم بذری که عمدتاً از ارقام، سارنگ، سیروان، مهرگان و چمران 2 می باشد از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

نیکبخت در خصوص قیمت خرید بذری گفت: هر کیلو گندم بذری بسته به نوع طبقه بذری با توجه به تأمین مالی در ابتدای فصل خرید، از 5700 تومان تا 6300 تومان خریداری و وجه مربوطه در اسرع وقت از سوی شرکت خدمات حمایتی به کشاورزان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار و 200 تن گندم بذری برای کشت تحویل کشاورزان استان سیستان و بلوچستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می شود

3 هزار تن گندم بذری از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری می شود