مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 23:102021-05-05سياسي

21 رمضان؛ آغاز و پایانی بر زندگی سید علی


کافی بود سرت را از سنگر بیرون ببری تا تیرهای بعثی ها به سمتت شلیک بشود با این حال سید علی (شهید دوامی) روی سنگر نشسته بود و می گفت: الان وقت شهید شدنم نیست.

- جی پلاس : بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال 46 بود که سید علی دوامی که بعدها شد معاون گردان مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلا(1) در ساری به دنیا آمد و درست بیست و یک سال بعد در بیست و یکم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.

روز های اول ماه مبارک رمضان بود، من هم از جمع گردان همیشه پیروز مسلم ابن عقیل از لشکر ویژه 25 کربلا بودم، تازه چند صباحی بود شلمچه، خط تحویل گرفته بودیم، بچه های بابل، گرگان و بهشهر زیاد بودیم، فرمانده گردان حاج تقی ایزد بود، همیشه تو سنگر از شجاعت های حاج تقی و سردار شهید سید علی دوامی می گفتیم و افتخار می کردیم، دنیا، دنیای دیگری بود.

باز هم بخوانید: سید علی از گشت آمده بود، وقت رفتن به یکی از بچه ها سپرده بود که موقع برگشت هوایش را داشته باشد، خیلی راحت برخورد می کرد، اما در شلمچه حتی اگر برای چند ثانیه سرت را از خاکریز بالا می گرفتی خطرناک بود، وقتی برگشت تو سنگر نگهبانی با چند تا از دوستان و رزمنده ها گرم صحبت شد تا اذان شود و نماز اول وقت را بخواند، روی گونی های سنگر نشسته بود که یکی از بچه ها گفت: سید! ببخشید خطرناک است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 رمضان؛ آغاز و پایانی بر زندگی سید علی

21 رمضان؛ آغاز و پایانی بر زندگی سید علی