مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 22:152021-05-05بين الملل

ادعای واشنگتن: روسیه هنوز 80 هزار نظامی در مرز اوکراین نگاه داشته است


مقام های آمریکایی با ادعای تداوم حضور هشتاد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، گفتند مسکو با این اقدام قصد دارد پیامی به واشنگتن، کی یف و کشورهای عضو ناتو بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز بامداد پنجشنبه به نقل از مقام های دولت آمریکا گزارش داد که روسیه برای ارسال پیامی به کی یف و متحدانش، حدود 80 هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین نگاه داشته است.

مقام های وزارت دفاع آمریکا با ادعای اینکه روسیه فقط چند هزار نفر از نیروهای خود را از مرز اوکراین و شبه جزیره کریمه عقب کشیده، به این روزنامه گفتند، رقم هشتاد هزار نظامی روسیه در نزدیکی این کشور، بیشترین میزان استقرار نیروها در شبه جزیره کریمه از سال 2014 است.

بر اساس این گزارش، آن دسته از نظامیان روسی که مرز اوکراین را ترک کرده و به خانه بازگشتند، خودروهای زرهی و نظامی خود را در کریمه باقی گذاشتند که به گفته مقام های آمریکایی پیام این اقدام، آن است که هر موقع مسکو بخواهد دوباره نیروهای روس به منطقه بازمی گردند.

به نوشته نیویورک تایمز، واشنگتن معتقد است تداوم حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین، حاوی این پیام است که این کشور می تواند به راحتی بر تعداد نظامیان آمریکایی و ناتو که در رزمایش اروپایی شرکت خواهند کرد، غلبه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای واشنگتن: روسیه هنوز 80 هزار نظامی در مرز اوکراین نگاه داشته است

ادعای واشنگتن: روسیه هنوز 80 هزار نظامی در مرز اوکراین نگاه داشته است