مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 18:352021-05-05بين الملل

اختلاف نظر میان ایران و آمریکا مذاکرات وین را به بن بست می کشاند


وجود اختلاف نظرهای اساسی میان مقامات تهران و واشنگتن بر سر تدابیر لازم برای بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته ای ایران، روند مذاکرات هسته ای وین را با چالشهایی جدی روبرو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، تنی چند از دیپلمات های اروپایی و مقامات پیشین دولت ایالات متحده در گفتگو با خبرنگار آکسیوس مدعی شدند که مذاکرات وین به دلیل اختلاف نظر میان تهران و واشنگتن بر سر تدابیر لازم جهت بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته ای ایران با یک بن بست روبرو شده است.

در شرایطی که دولت آمریکا مدعی است هر توافق برای احیای برجام باید شامل پایبندی کامل ایران به تعهدات پیشین خود باشد، ایران موضعی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده است.

یکی از اختلاف نظرهای اساسی میان تهران- واشنگتن به تصمیماتی مربوط می شود که قرار است در مورد سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته ای که ایران در تأسیسات هسته ای خود نصب کرده، گرفته شود.

هرگونه توافق جدید ممکن است در مورد اینکه آیا ایران می تواند همچنان از این سانتریفیوژها استفاده کند یا خیر، تصمیم گیری کند و اینکه اگر استفاده از آنها برای ایران غیرمجاز شود، آیا لازم است این سانتریفیوژها از ایران خارج شده و یا اینکه صرفاً از محل نصب خود جدا شده و در ایران انبار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف نظر میان ایران و آمریکا مذاکرات وین را به بن بست می کشاند

اختلاف نظر میان ایران و آمریکا مذاکرات وین را به بن بست می کشاند