مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-05فرهنگي

«قاسم آهنین جان» شاعری که در سیل خوزستان لباس امداد پوشید


مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» درباره مرحوم «قاسم آهنین جان» گفت: او بیش ترین خرید، قرض و طلبش کتاب بود.

- بهروز جلالی، شاعر و مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه  خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره  قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی اظهار داشت: درگذشت شاعر توانمند کشور و شاعر ساکن خطه ادب دوست خوزستان را تسلیت می گویم.

*   قاسم آهنین جان همواره دندان صبر بر جگر فشرد این شاعر خوزستانی درباره ویژگی های این شاعر خوزستانی افزود: او از جمله شاعران پیشرو شعر سپید کشور به شمار می رفت.

همیشه نام و یاد و چهره  قاسم آهنین جان تداعی کننده این بیت صائب تبریزی است: از آرزوی میوه فردوس فارغیم/ دندان صبر بر جگر خود فشرده ایم جلالی در ادامه تصریح کرد: شعرای دیگر از این بیت استقبال و تضمین کرده اند، اما  قاسم آهنین جان در زندگی شخصی، ادبی و شعری اش مصداق این بیت بود.

چون خیلی در پی میوه رفتارها و زندگی اش نبود و همواره دندان صبر بر جگر فشرد و در 63 سالگی که از خدا عمر گرفت، کاری که کرد فقط خواندن و نوشتن بود.

* شاعری که زندگی را وقف مادرش کرد وی با اشاره به اینکه قاسم آهنین جان هرگز ازدواج نکرد و تشکیل شهادت حضرت علی (ع) به دیدار حق شتافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قاسم آهنین جان» شاعری که در سیل خوزستان لباس امداد پوشید

«قاسم آهنین جان» شاعری که در سیل خوزستان لباس امداد پوشید