مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 09:102021-05-05اقتصادي

بهره برداری از سد خاکی نساز خلخال پس از 10 سال


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: سد نساز به عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از 10 سال به پایان برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدغنی نظری ظهر امروز در بازدید از روستای نساز خلخال اظهار کرد: سد نساز خلخال به عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از 10 سال به پایان برسد.

وی افزود: روستای نساز یکی از روستاهای پرجمعیت با بهره برداران کشاورزی دیم بود که با پیگیری های انجام شده از تهران و مرکز استان و اختصاص بیش از 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و اختصاص 800 میلیون تومان از محل جهاد کشاورزی، کار اجرای پایاب در سطح وسیعی از هفته گذشته آغاز و موجب خوشحالی بیش از 70 بهره بردار کشاورزی را فراهم کرده است.

تبدیل 100 هکتار از اراضی دیم به اراضی آبی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ادامه داد: با برگشت آب به زمین های دیم و تبدیل 100 هکتار آن به زمین های آبی، علاقه جوانان برای بازگشت به روستا افزایش یافته و روستای نساز شادابی دوباره خود را با دریاچه زیبای نساز یافته است.

نظری بیان کرد: علاوه بر زیبایی بی نظیر طبیعت روستای نساز، دریاچه به وجود آمده از آب سد نساز نیز یکی از مقصدهای گردشگری برای حضور گردشگران خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از سد خاکی نساز خلخال پس از 10 سال

بهره برداری از سد خاکی نساز خلخال پس از 10 سال