مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-05اجتماعي

نصب بطری های پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی تبریز


با توجه به این که فیلترهای سیگار، بزرگ ترین آلاینده محیط زیست به شمار می روند، بطری های پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی نصب شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی با توجه به این که فیلترهای سیگار، بزرگ ترین آلاینده محیط زیست به شمار می روند، بطری های پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی نصب شد.

مهدی عبداله نژاد_ مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز، با بیان این که بیشترین زباله جمع آوری شده در عینالی به ته سیگار تعلق دارد، گفت: به اذعان هموطنان عزیز و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی، تفرجگاه عینالی بدون زباله و پاک نام گرفته است و نصب بطری های پلاستیکی بر روی درختان، آلاچیق ها در معابر عمومی در راستای فرهنگ سازی برای جمع آوری ته سیگار به پیشنهاد شهروندان برای رفع این معضل از طبیعت کوهستانی عینالی انجام گرفت.

وی با اشاره به این که ته سیگارهای رها شده در طبیعت یکی از بزرگترین آلاینده های جهان هستند، افزود: تجزیه فیلترهای سیگار در طبیعت حداقل ده سال زمان نیاز دارد.

مرگ پرندگان،آتش سوزی جنگل ها از جمله آثار مخرب رهاسازی ته سیگارهاست؛ عادت بدی که نابودی طبیعت را رقم می زند و سالانه سبب مرگ میلیون ها پرنده و آبزیان می شوند و چرخه شومی که البته در زنجیره غذایی درنهایت به انسان هم بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب بطری های پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی تبریز

نصب بطری های پلاستیکی مخصوص ته سیگار در تفرجگاه عینالی تبریز