مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-04پزشكي

مصائب کرونا برای تالاسمی ها


بیماران مبتلا به تالاسمی از جمله افرادی هستند که در اولویت دریافت واکسن کووید هستند و در فاز دوم واکسیناسیون در کشور واکسینه شدند.

این افراد پس از بیماران دیالیزی در اولویت دوم تزریق واکسن برای بیماران خاص، قرار دارند و تاکنون افرادی که تمایل به واکسینه شدن داشتند، دُز اول واکسن خود را دریافت کردند.

محبوبه خضریان، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان در گفت و گو با ایسنا، پیرامون مسئله واکسیناسیون بیماران این انجمن می گوید: برای واکسیناسیون این مجموعه با مرکز بهداشت شهرستان همدان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در تماس بودیم و کارها را پیگیری کردیم تا همه اعضای متقاضی واکسن این انجمن، واکسینه شوند.

او ادامه می دهد: برخی از مددجویان انجمن به علت ترس و نگرانی از عوارض تزریق واکسن، نوع و کشورهای سازنده آن که در اخبار و شایعات مطرح شده و در فضای مجازی شنیده بودند و یا شرایط خانوادگی تمایلی به واکسیناسیون نداشتند اما خوشبختانه با تعامل با چندین پزشک متخصص و مشورت با آنها در مورد لزوم اهمیت واکسیناسیون بیماران تالاسمی و ایجاد اطمینان در مددجویان، تعداد زیادی از مددجویان متقاضی واکسینه شدند.

خضریان در رابطه با وضعیت این افراد، توضیح می دهد: اعضای انجمن با واکسن سینوفارم که تولید کشور چین است، واکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصائب کرونا برای تالاسمی ها

مصائب کرونا برای تالاسمی ها