مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 14:452021-05-04سياسي

علی (ع) و اخلاص عمل


در ابتدای این نوشتار ابیاتی از مولانا جلال الدین محمد از مثنوی می آورم، سپس سخنی و تحلیلی از علی (ع) و اخلاص او متذکر می شوم: از علی آموز اخلاص عمل/ مرد حق را دان مطهر از دغل/ ای علی که جمله عقل و دیده ای / شمه ای واگو از آنچه دیده ای / چشم تو ادراک غیب آموخته/ .

- در ابتدای این نوشتار ابیاتی از مولانا جلال الدین محمد از مثنوی می آورم، سپس سخنی و تحلیلی از علی (ع) و اخلاص او متذکر می شوم: از علی آموز اخلاص عمل/ مرد حق را دان مطهر از دغل/ ای علی که جمله عقل و دیده ای / شمه ای واگو از آنچه دیده ای / چشم تو ادراک غیب آموخته/ چشم های حاضران بردوخته/ تیغ حلمت جان ما را چاک کرد/ آب علمت خاک ما را پاک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدتقی فاضل میبدی در ادامه یادداشت خود در روزنامه شرق نوشت: نمی دانم در میان شاعران پارسی گو و مدیحه سرایان عرب، کسی به زیبایی مولانا جلال الدین حنفی مذهب در ستایش و حقیقت حضرت علی شعر گفته و مفاهیمی به این زیبایی آفریده است؟ در مثنوی بیش از 200 بیت درباره خصایل و فضائل حضرت علی(ع) سروده شده است.

می توان گفت در میان شاعران مشهور ایران، آغازگر اشعار پرنغز و پرمغز درباره امام علی (ع)، حکیم ابوالقاسم فردوسی است که او نیز مضامین بلندی در ستایش امام (ع) سروده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی (ع) و اخلاص عمل

علی (ع) و اخلاص عمل