مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-03سياسي

توسعه گردشگری شهری مشهد در گرو مدیریت مسنجم و یکپارچه شهری


عضو گروه پژوهشی جامعه شناسی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در یادداشتی به بررسی سیستم گردشگری شهرداری مشهد  از مدخل اقتصاد سیاسی پرداخته و یکی از ناسازگاری های ساختاری این حوزه را به بحث کشانده است.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو گروه پژوهشی جامعه شناسی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در یادداشتی به بررسی سیستم گردشگری شهرداری مشهد  از مدخل اقتصاد سیاسی پرداخته و یکی از ناسازگاری های ساختاری این حوزه را به بحث کشانده است.

وی به ناسازگاری میان ماموریت شهری و ساختار سازمانی پرداخته و ساختار سازمانی نهاد گردشگری در شهرداری مشهد را ساختاری کم بنیه برای تدوین ماموریت شهرداری بر اساس تقویت اقتصاد شهری گردشگری پایه توصیف کرده است.

دکتر آرش قهرمان در یادداشت خود که در پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منتشر شده، اینگونه اظهار کرده است: گرچه در تعریف اقتصاد سیاسی، گردشگری وفاق تامی در میان تعاریف ارائه شده وجود ندارد اما از میان تعاریف ارائه شده، مفهوم پردازی نانکو، رامیکسون و گورسی دارای وضوح و تناسب درونی بیشتری است.

با الگو از تعریف مذکور می‏ توان اقتصاد سیاسی، گردشگری را از بررسی تاثیر مناسبات قدرت کنشگران سیاسی، گروه ‏های ذی نفع و ساختارهای سیاسی بر تصمیم گیری ‏های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گردشگری شهری مشهد در گرو مدیریت مسنجم و یکپارچه شهری

توسعه گردشگری شهری مشهد در گرو مدیریت مسنجم و یکپارچه شهری