مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-05-02اقتصادي

به طرف تابستانی گرم می رویم/ خشکسالی منطقه قابل پیش بینی بود


رییس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز گفت: به طرف یک تابستان گرم، شدید و طولانی می رویم.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز گفت: به طرف یک تابستان گرم، شدید و طولانی می رویم.

بهروز ساری صراف در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ماهیت خشکسالی، اظهار کرد: اگر میزان بارش یک سال در یک ایستگاه هواشناسی، کمتر از میانگین بلندمدت همان ایستگاه باشد، خشکسالی رخ داده است.

مثلا با توجه به این که میانگین بارندگی بلندمدت تبریز در حدود 300 میلی متر برآورد شده، اگر میانگین بارش یک سال این شهر کمتر از این میزان باشد، خشکسالی رخ داده و اگر بیش از این مقدار باشد، با ترسالی مواجه هستیم.

وی با بیان این که پدیده خشکسالی دارای طیف ها و وسعت های متفاوتی است، افزود: هر خشکسالی را نمی توان خشکسالی شدید نامید که ما را به سمت قحطی ببرد، ولی تمامی خشکسالی ها موجب ایجاد تنش در اکوسیستم و جامعه گیاهی و جانوری می شوند که هرچقدر مقدار این تنش با امکانات، آگاهی ها و تجهیزات لازم کاهش یابد، مردم و جامعه نیز این تنش را کمتر دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: وقتی میزان بارندگی از میانگین بارش بلندمدت، کمی کاهش داشته باشد، خشکسالی ضعیف رخ می دهد اما اگر بیش از یک سوم بارش های منطقه نسبت به بلندمدت از دست برود، موضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به طرف تابستانی گرم می رویم/ خشکسالی منطقه قابل پیش بینی بود

به طرف تابستانی گرم می رویم/ خشکسالی منطقه قابل پیش بینی بود