مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-02فرهنگي

رونمایی از 4 کتاب به مناسبت روز شیراز


معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به مناسبت روز شیراز 4 کتاب «پرنده و دیوار»،«اکبر دایی محمد (داش آکل)»،«گذر گاه تنگ تنهایی» و «مستوران قباب غیرت» رونمایی می شود.

- شیراز - شیراز - معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به مناسبت روز شیراز 4 کتاب پرنده و دیوار ، اکبر دایی محمد (داش آکل) ، گذر گاه تنگ تنهایی و مستوران قباب غیرت رونمایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی امید بخش گفت: کتاب اکبر دایی محمد (داش آکل) با تألیف دکتر مصطفی ندیم، استاد تاریخ دانشگاه شیراز که به بررسی جدید تاریخی بر اساس روایات مستند تاریخی و اسناد تاریخی است داستان داش اکل هدایت اثری ماندگار و برجسته در داستان کوتاه است، اما این اثر داستانی درام بر اساس ذهنیات هدایت است که البته طرح داستان اقتباسی از یک نمایشنامه فرانسوی قرن نوزدهم می باشد که بر اساس روایات و اسناد به جای مانده تاریخی است و با رویکردی داستان گونه به سبک رمان تاریخی نوشته شده است.

وی افزود: در این اثر با توجه به تاریخ اجتماعی در مقطعی مهم در دوره قاجار و دوره ناصری مهمترین وقایع تأثیر گذار اجتماعی در قالب زندگی اکبر دایی که به نظر دکتر ندیم، همان داش آکل است به رشته تحریر در آمده و در این اثر جایگاه لوطیان در وقایع اجتماعی شهری از جمله شهر شیراز و بیان دو جایگاه متفاوت و متضاد لوطیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از 4 کتاب به مناسبت روز شیراز

رونمایی از 4 کتاب به مناسبت روز شیراز