مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-02اجتماعي

درب حرم مسلم بن عقیل(ع) به روی نمازگزاران مسجد کوفه گشوده شد


درب ورودی حرم مسلم ابن عقیل (ع) که با همت هنرمندان اصفهانی ساخته شده است، در مسجد کوفه نصب و به مناسبت شبهای قدر به روی زائران و نمازگزاران گشوده شد.

- درب ورودی حرم مسلم ابن عقیل (ع) که با همت هنرمندان اصفهانی ساخته شده است، در مسجد کوفه نصب و به مناسبت شبهای قدر به روی زائران و نمازگزاران گشوده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد حسین ایرانپور مسئول مرکز آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: طی آیینی با حضور تولیت مسجد کوفه و مسئولان عراقی، درب ورودی حرم مسلم بن عقیل مزین بنام باب علی ، نصب و به روی نمازگزاران مسجد کوفه و زائران حرم سفیر امام حسین (ع) گشوده شد.

وی با بیان اینکه این درب زیبا با همت 50 هنرمند اصفهانی طی دو سال ساخته شده است افزود: در ساخت این اثر نفیس، هنرهای مختلفی از جمله، قلمزنی برجسته، زرگری، مینا کاری، گره چینی، درودگری و معرق اجرا شده است.

ایرانپور با بیان اینکه جنس این درب از چوب ساج بوده که مقاوم در برابر نم و موریانه است افزود: روی لنگه های در بخشی از آیات سوره واقعه و در چارچوب آن آیاتی از سوره مبارکه انسان، و در وسط آن نام سفیر امام حسین (ع) حضرت مسلم بن عقیل حک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درب حرم مسلم بن عقیل(ع) به روی نمازگزاران مسجد کوفه گشوده شد

درب حرم مسلم بن عقیل(ع) به روی نمازگزاران مسجد کوفه گشوده شد